Kim są inżynierowie odbierający lokale w Pink Helmet?

Fachowcem dedykowanym do odbioru mieszkania lub domu w Pink Helmet jest mgr inż. Karolina Szuba, absolwentka Politechniki Warszawskiej. Osoba z kilkuletnim doświadczeniem w branży budownictwa. Swoje pierwsze doświadczenie w tej branży zdobywała pracując w biurze projektowo-wykonawczym instalacji wodno-kanalizacyjnych. Następnie związała się z Deweloperem pracując w dziale serwisu posprzedażowego. Do jej obowiązków należało wydawanie lokali Nabywcom, odbiory prac budowlanych, weryfikacja zgłoszeń wad nieruchomości w okresie rękojmi oraz koordynacja prac naprawczych. Poznała zatem rynek nieruchomości od wewnątrz również pod względem prawnym. Zgłębiała następnie swoją wiedzę w branży wykończeniowej aby wiedzieć, które wady i w jaki sposób (w jakim zakresie) wpływają na prace wykończeniowe oraz jak je poprawnie naprawić lub usunąć pod względem sztuki budowlanej. Wie na co zwrócić uwagę, jakie wady są istotne z punktu widzenia ich kosztowności i ryzyka, jak je usunąć lub naprawić czy też kiedy Deweloper nadużywa swoich praw i nie dotrzymuje swoich obowiązków.

Co sprawdzacie podczas odbioru?

Standardowy odbiór techniczny mieszkania lub domu od Dewelopera realizowany przez Pink Helmet składa się z elementów takich, jak:

·       sprawdzenie geometrii ścian, glifów, wykonania tynków, estetyki tynków itp.;

·       sprawdzenie geometrii posadzek, wykonania posadzek, wykonania dylatacji obwodowych i pośrednich, estetyki wylewek itp.;

·       sprawdzenie stolarki okiennej i drzwiowej pod względem montażu, ewentualnych uszkodzeń, regulacji itp.;

·       sprawdzenie wentylacji oraz poprawności jej wykonania zgodnie z warunkami technicznymi;

·       sprawdzenie zgodności wykonanych prac z projektami branżowymi;

·       sprawdzenie elewacji pod względem wykonania oraz estetyki;

·       sprawdzenie terenu zewnętrznego pod względem zgodności z projektem, technologią wykonania prac oraz estetyką;

·       sprawdzenie poziomu wilgotności ścian i posadzek w lokalu;

·       sprawdzenie pokrycia dachowego, kominów, wywiewek itp. przez wyłaz dachowy lub z poziomu terenu;

·       sprawdzenie innych niewymienionych elementów w zależności od zastosowanych rozwiązań w danym lokalu ze zgodnością ich wykonania z projektem, warunkami technicznymi oraz estetyką wykonania.

 

Dodatkowo na zlecenie klienta wykonujemy badania kamerą termowizyjną przegród budynku (w okresie zimowym), instalacji ogrzewania podłogowego (całorocznie), połaci dachowej (w okresie zimowym lub letnim).

Więcej na temat termowizji przeczytasz tutaj i tutaj.

Jak przebiega odbiór?

Przed terminem odbioru telefonicznie weryfikujemy ewentualne Państwa obawy odnośnie odbioru z Deweloperem lub ewentualnych wad jakie mogą wystąpić w lokalu, tak aby czuli się Państwo pewnie i komfortowo na odbiorze. Podczas rozmowy prosimy aby na odbiór wziąć ze sobą projekt lokalu (rzut budowlany, rzut instalacji wodno-kanalizacyjnych, elektrycznych i innych jeżeli są), projekt zmian aranżacyjnych (o ile takie zmiany były wykonywane na życzenie klienta przez Dewelopera), umowę deweloperską oraz prospekt informacyjny. Wszystkie te dokumenty (ewentualnie oprócz umowy zmian aranżacyjnych) stanowią załącznik do umowy deweloperskiej. Następnie stawiamy się na odbiór w uzgodnionym terminie. Podczas odbioru sprawdzamy wszystkie elementy, które należy sprawdzić (patrz punkt wyżej). Spisujemy na kartce lub elektronicznie wady lub usterki jakie zostały zauważone podczas odbioru i przekazujemy listę klientowi (w postaci kartki lub mailowo). Następnie przechodzimy jeszcze raz przez lokal wraz z klientem pokazując mu wady, które zostały zauważone i komentując je na bieżąco z informacją: czy dana wada jest istotna czy nie, czy trzeba koniecznie zgłosić tę wadę deweloperowi czy też nie jest to obligatoryjne i decyzja należy do właściciela, w jaki sposób należy usunąć daną wadę itd. Najczęściej przy tej części towarzyszy nam przedstawiciel Dewelopera. Gotowa lista z wypisanymi wadami i usterkami jest przekazywana klientowi (w postaci kartki lub mailowo) z prośbą o wręczenie tej listy deweloperowi jako załącznik do protokołu odbioru lokalu (lub protokołu przeglądu technicznego).

Ile trwa odbiór techniczny?

Odbiór techniczny trwa od 1,5-2,5 h w zależności od wielkości inwestycji oraz elementów jakie należy sprawdzić.

Czy sprawdzacie też nieruchomości na rynku wtórnym?

Tak, jak bardziej sprawdzamy również nieruchomości na rynku wtórnym. Zakres sprawdzenia jest ustalany przed spotkaniem i na tej podstawie usługa jest wyceniana.

Jaki jest koszt odbioru?

Koszt odbioru w przypadku mieszkania lub domu od Dewelopera to koszt od 450 zł (kawalerka) do 700 zł (dom). Jest on zależny od lokalizacji nieruchomości, wielkości lokalu oraz zakresu sprawdzenia elementów lokalu.

Czy są przewidziane rabaty na odbiór?

Oczywiście. W przypadku zlecenia co najmniej 6 odbiorów na jednej inwestycji koszt odbioru pojedynczej nieruchomości jest rabatowany o 20%. Oczywiście dotyczy to różnych właścicieli nieruchomości. W przypadku zlecenia kilku odbiorów od jednej osoby również przewidujemy rabaty w zależności od ilości odbiorów i ich terminu oraz lokalizacji.

Dodatkowo promujemy klientów, którzy polecają nasze usługi innym klientom.